فروش و مشاوره
09389272860
02133553080
09389272860
33553080
اینستاگرام
بوش ایران
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 27 April 2024

لیست کد خطا های ماشين ظرفشویی بوش

هنگامی که در ماشين ظرفشویی برند بوش مشکل یا ایرادی بوجود می اید، کد های خطا و ارور نمایان می شوند. این کد های خطا یا ارور درواقع نشان دهنده ی وجود نوعی مشکل یا نقص فني در دستگاه‌ شما است. این کد های خطا به شما هشدار می دهند که برای رفع مشکل یا نقص ایجاد شده سریعا اقدام نمایید و مشکل را برطرف کنید.
کد خطا ظرفشویی بوش
اگر شما با معنای این کد های خطا یا ارور اشنایی کامل را داشته باشید، می توانید با به کار گیری شیوه های مناسب جهت رفع مشکل بوجود امده برای دستگاه خود اقدام کنید. در برخی از مدل های ماشين ظرفشویی برند بوش می توان بدون کمک گرفتن از تکنسین های حرفه ای و با تجربه با اندکی اچارکشی و تمیز کاری خطای ایجاد شده را برطرف کرد. اما برای برطرف  کردن برخی دیگر از ارور ها به تکنسین های حرفه ای برای تعمیر ظرفشویی بوش نیازمند خواهید بود. 
بنابراين با ما همراه باشید تا در ادامه ی این مطلب شما عزیزان را به طور کامل با کد های خطا یا ارور اشنا کنیم و علت بوجود امدن این خطاها را در ماشین ظرفشویی برند بوش خدمت شما عرض کنیم. 
بررسی لیست کد خطا های ماشين ظرفشویی برند بوش 
در این بخش قصد داریم به تمام کد های خطا و ارور ماشين ظرفشویی برند بوش و علت بوجود امدن ان ها بپردازیم:
E01 یا F01 : عیب دار شدن المنت هیتر.
E02 یا F02 : سنسور درجه حرارت آب دچار مشکل شده و دارای عملکردی نادرست است.
E09 یا F09 : المنت خطی ماشین ظرفشویی برند بوش خراب شده است.
E11 یا F11 : اتصال میان سنسور درجه حرارت و ماژول کنترل دچار مشکل شده.
E12 یا F12 : المنت هیتر یا عنصر گرمایش کثیف شده و یا رسوب بسته است.
E03 یا F03 : ماشین ظرفشویی برند بوش عمل اب گیری را انجام نداده است.
E05 یا F05 : مخزن ماشین ظرفشویی بیش از اندازه پر و شلوغ بوده است.
E08 یا F08 : ماشين ظرفشویی در زمانی معین عمل اب گیری را انجام نمی دهد.
E13 یا F13 : اب ورودی دمای بیش از اندازه ای دارد.
E16 یا F16 : سنسور سطح اب و یا شیر پرکن دچار عیب و نقص شده است.
E17 یا F17 : سنسور جریان اب فیب دار شده است.
E18 یا F18 : شیر ورودی اب خراب شده.
E19 یا F19 : در اتصالات جا قرصی ماشين ظرفشویی بوش مشکل بوجود امده.
E21 یا F21 : پمپ ماشين ظرفشویی خراب شده است.
E07 یا F07 : ظروف در دستگاه به صورت استاندارد و صحیح چیده نشده اند و به همین خاطر دهانه ی ورودی اب بسته شده است.
E22 یا F22 : فیلتر دستگاه بسیار کثیف بوده.
E24 یا F24 : شیلنگ تخلیه دچار خمیدگی و یا مسدود شده.
E25 یا F25 : پمپ تخلیه دستگاه معیوب شده.
E04 یا F04 : خرابی سنسور کنترل‌ فشار.
E06 یا F06 : سنسور کیفیت آب خراب شده است.
E14 یا F14 : بوجود امدن نقص فنی در سنسور سطح اب.
E15 یا F15 : نشت اب در ماشين ظرفشویی بوش.
E26 یا F26 : سوئیچ اب دچار مشکل شده.
E28 یا F28 : سنسور کثیفی اب خراب شده است.
E20 یا F20 : ایجاد اتصال کوتاه یا قطع شدن برق.
E23 یا F23 : در اتصالات پمپ تخلیه مشکلی بوجود امده است.
E27 یا F27 : به علت نوسانات جریان برق.
E31 یا F31 : در قسمت زئولیت هیتر یا پمپ حرارتی دچاره مشکل شده است.
error ظرفشویی بوش
 
کد های خطای ماشين ظرفشویی برند بوش 
در مدل های مختلف ماشین ظرفشویی برند بوش، سیستمی به نام سیستم تشخیص خودکار کد های خطا یا ارور وجود دارد. در صورتی که در ماشین ظرفشویی بوش خطا یا مشکلی بوجود اید، کد های خطا بر روی صفحه نمایشگر دستگاه نمایان می شوند.
خطای E01 یا F01 : این کد خطا نشان دهنده ی این است که اتصالات المنت حرارتی و یا المنت هیتر دچاره مشکل شده است. در صورتی که این کد خطا بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر شد، می توان احتمال داد که هیتر ماشين ظرفشویی سوخته و نیاز به تعویض دارد.
ارور E02 یا F02 : خطای E02 می تواند به صورت پی در پی همراه با ارور F01 نمایان شود. زمانی این کد خطا یا ارور ظاهر می شود که عملکرد سنسور درجه حرارت اب دچار مشکل شده باشد. جهت اگاه شدن از علت عملکرد نادرست این سنسور، بایستی با استفاده از مولتی متر (۵۰ اهمی) اتصالات مقاومت سنسور درجه حرارت را اندازه گیری کنید.
خطای E09 یا F09 : این ارور معمولا در مدل هایی رخ می دهد که در موتور ماشین ظرفشویی بوش، المنت هیتر قرارمی گیرد. این خطا را می توانید با جایگزین کردن المنت هیتر برطرف نمایید.
ارور E10 یا F10 : زمانی با این کد خطا مواجه می شوید که در المنت هیتر دستگاه مشکل بوجود اید. در صورت ایجاد این ارور باید هر گونه گرفتگی، انسداد، وجود رسوبات اهکی و نیز جسم خارجی را چک کنید و اقدامات لازم را برای رفع ان ها انجام دهید.
خطای E11 یا F11 :  در صورتی که اتصال میان ماژول کنترل و سنسور درجه حرارت مشکل داشته باشد و یا برق به سنسور حرارتی نرسد، خطای F11 رخ می دهد. در این شرایط به شما عزیزان توصیه می کنیم مواردی از جمله اتصالات سنسور درجه حرارت، اتصالات ماژول کنترل و همچنين سیم کشی از سنسور درجه حرارت به محل اسیب دیده را بررسی نمایید.
ارور E12 یا F12 : در بعضی از مدل های ماشين ظرفشویی برند بوش به خاطر وجود گرد و خاک و یا کثیفی بر روی المنت هیتر، این ارور ظاهر می شود. گاهی ممکن است بعد از راه اندازی دوباره ی ماشین ظرفشویی خطای F09 به جای ارور F12 نمایان شود که این ارور نشان دهنده ی همین مشکل می باشد.
خطای E03 یا F03 : اگر دستگاه نتواند در زمانی مشخص عمل اب گیری را انجام دهید، این ارور رخ می دهد. جهت برطرف نمودن این خطا باید موارد زیر را بررسی کنید:
  • سیستم اب رسانی
  • فیلتر ها باید از نظر گرفتگی و یا مسدود شدن، بررسی شوند.
  • بررسی عملکرد سنسور اب
  • بررسی عملکرد پمپ
ارور E05 یا F05 : در حالتی که ماشین ظرفشویی شما بیش از اندازه اب دریافت کند و سنسور اب نتواند ان را متوقف نماید، این خطا اتفاق می افتد. جهت رفع این مشکل باید موارد زیر را بررسی کنید:
  • سنسور سطح اب مخزن را از نظر گرفتگی و یا کثیفی مورد بررسي قرار دهید.
  • بررسی اتصالات و سیم کشی سنسور جهت سوختگی و اسیب دیدگی.
  • بررسی شیر پر کن از نظر هر گونه اسیب دیدگی. امکان دارد که شیر پر کن به هر دلیلی بسته نشده باشد و اب همچنان‌ وارد دستگاه شود.
خطاهای ظرفشویی بوش
خطای E08 یا F08 : زمانی این ارور صورت می گیرد که دستگاه نتواند در زمان مشخص اب گیری کند. این مورد درواقع سبب می شود که موتور ماشین ظرفشویی روشن نشود و المنت هیتر عملکرد مناسبی نداشته باشد.
ارور E13 یا F13 : در صورتی که دمای اب بیش از حد زیاد باید، این خطا اتفاق می افتد. در این شرلیط در صورتی که ماشين ظرفشویی شما به یک منبع اب گرم متصل بود، باید آن را تغییر داده و به یک منبع اب سرد متصل کنید.
خطای E16 یا F16 : اگر ماشین ظرفشویی شویی شما نتوانست اب را ورودی را قطع نماید، این ارور نمایش داده می شود. این خطا معمولا مواقعی که یک جسم خارجی همراه با اب وارد شیر وردی می شود و ان جا گیر می کند، رخ می دهد.براز رفع این مسکل موارد زیر را بررسی نمایید:
  • شیر پر کن را از نظر وجود هر گونه جسم خارجی بررسی نمایید و در صورت وجود جسم خارجی ان را تمیز کنید.
  • بررسی سنسود سطح اب.
  • بررسی میزان کف ایجاد شده توسط شوینده ها.
ارور E17 یا F17 : این ارور زمانی نمایش داده می شود که شیر ورودی به علت فشار بیش از حد آب بسته نشود و یا اورلپ رخ دهد ( یعنی شیر ورودی روی هم قرار بگیرد). در این شرایط تنها کافی است که ماشین ظرفشویی بوش خود را مجددا راه اندازی کنید و اگر فشار در لوله ی اب به طور پیوسته زیاد شد، شیر منبع اب را که در بالای لوله ی قایم است، کمی ببندید. توصیه می شود سنسوری که وظیفه‌ ی اندازه گیری میزان اب وارد شده به دستگاه را دارد نیز بررسی کنید.
خطای E18 یا F18 : مواقعی که سطح اب پایین می رود، این کد خطا نمایش داده می شود. پایین رفتن سطح اب می تواند به علت وحود مشکل در شیر اب باشد که این مورد بایستی توسط تکنسین های با تجربه بررسی شود.
ارور E19 یا F19 : در صورتی که در جا قرصی ماشين ظرفشویی بوش مشکلی ایجاد شود، این ارور نمایان می گردد که در این شرايط اتصالات مربوط به ان را باید چک کنید.
خطای E21 یا F21 : این ارور زمانی ظاهر می شود که در پمپ ماشين ظرفشویی برند بوش مشکلی پیش اید و پمپ را تخلیه نکنید. جهت رفع این خطا پمپ را از لحاظ مسدود شدن بررسی نمایید.
بیشتر بدانید : لیست خطاهای ظرفشویی بوش
ارور E07 یا F07 : خطای E07 زمانی که ظروف در جای مخصوص خود چیده نشده باشند، رخ می دهد. درواقع بعضی از ظروف سبب کیپ شدن سوراخ هایی می شوند که اب را از بانکر های دستگاه پمپ می نمایند. این سوراخ ها ممکن است توسط گرد و غبار و یا کثیفی مسدود شوند.
خطای E22 یا F22 : این ارور نشان دهنده ی این است که یکی از فیلتر های ماشين ظرفشویی بوش کثیف شده و یا در رابطه با پمپ مشکلی بوجود امده است.
ارور E24 یا F24 : در صورتی که شیلنگ تخلیه خم و یا مسدود شود، این خطا را روی صفحه نمايشگر ماشين ظرفشویی بوش خود مشاهده خواهید کرد.
خطای E25 یا F25 : اگر پمپ یا شیلنگ تخلیه در پایه مسدود شود، این ارور اتفاق می افتد. جهت برطرف نمودن این خطا بايد پروانه ی پمپ را چک کنید و انشعابات لوله و شیلنگ تخلیه را جهت رفع انسداد، تمیز کنید.
ارور E04 یا F04 :  عملکرد نادرست سنسور کنترل فشار و جریان اب سبب بوجود امدن این ارور می شوند. این سنسور یا خراب شده است و یا به خاطر این که مسدود شده عملکرد درستی ندارد.
خطای E06 یا F06 : این ارور زمانی رخ می دهد که سنسور کیفیت هوا معیوب شده باشد. در این شرایط معمولا این سنسور نیاز به تعوض دارد.
ارور E14 یا F14 : این ارور نشان دهنده ی این است که سنسوری که وظیفه‌ ی کنترل میزان اب ورودی به ماشین ظرفشویی بوش را دارد، عملکرد درستی ندارد. جهت رفع این مشکل و تعویض این سنسور بایستی از یک تکنسین حرفه ای کمک بگیرید.
خطای E15 یا F15 : در ماشين ظرفشویی های جدید برند بوش که دارای سیستم توقف اب می باشند، در صورت نشت اب این ارور نمایان می شود. با بررسی موارد زیر می توانید این مشکل را برطرف کنید:
  • بررسی سینی ماشین ظرفشویی از لحاظ نشتی.
  • شیلنگ ها باید چک شوند.
  • بررسی سایر قطعات در صورت داشتن هر گونه عیب یا نقصی.
کدهای ظرفشویی بوش
ارور E26 یا F26 : در صورتی که سوئیچ یا تنطیم کننده ی اب دچار مشکل شود، با این ارور مواجه می شوید. در این شرایط باید سوئیچ اب را چک کنید و در صورت نیاز آن را تعویض نمیایید.
خطای E28 یا F28 : اگر‌سنسور کثیفی اب خراب شود، این خطا رخ می دهد. از علائم عیب دار شدن سنسور کثیفی اب می توان به وجود اب کثیف درون ماشين ظرفشویی و تمیز نبودن ظروف اشاره نمود.
ارور E30 یا F30 : در صورت ایجاد مشکل در سیستم الکترونیکی ماشین ظرفشویی برند بوش، این خطا رخ می دهد. با ریست یا بازنشانی کردن دستگاه می توانید این مشکل را برطرف کنید.
خطای E23 یا F23 : در صورت بوجود امدن اشکال الکتریکی در پمپ تخلیه ارور E23 ظاهر می شود که در برای رفع این مشکل باید برای تعویض پمپ تخلیه اقدام کنید.
ارور E27 یا F27 : نوسانات ولتاژ و جریان برق که سبب ایجاد این ارور می شود، می تواند جتی باعث سوختن دستگاه شما شود. برای رفع این مشکل تنها کافی است ماشين ظرفشویی بوش هود را با ولتاژی مناسب به شبکه متصل کنید.
خطای E31 یا F31 : خراب شدن هیتر یا پمپ حرارتی در بخش زئولیت می تواند سبب ظاهر شدن این خطا شود. در این شرایط باید اتصالات و سیم کشی ها را چک کنید. با استفاده از اهم متر ولتاژ یا مقاومت هیتر را اندازه بگیرید و در صورت خراب بودن این قطعه، ان را تعویض کنید.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای بوش ایران محفوظ می باشد.
طراحی سایت و سئو : ایران طراح