فروش و مشاوره
09389272860
02133553080
09389272860
33553080
اینستاگرام
بوش ایران
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ | Thursday 18 April 2024

خرید جهیزیه کاربردی و ایده آل ، یک هنر است

خرید جهیزیه کاربردی و ایده آل ، یک هنر است

خرید جهیزیه کاربردی و ایده آل ، یک هنر است.

 

جهیزیه ، یکی از مقوله های اصلی ازدواج است و اغلب زوج ها و خانواده ها ، برای تهیه جهیزیه و تدارک آن دچار دغدغه میشوند.

 

از آنجایی که چشم و هم چشمی متاسفانه درفرهنگ ما وجود دارد ، گاها زوج های جوان برای تهیه و خرید جهیزیه خودشان را به دردسر می اندازند و وسایلی میخرند که هیچ کاربردی در زندگی برای آنها ندارند و فقط برای آن هزینه کرده اند و فضایشان را در خانه یا آشپزخانه اشغال کرده است.

 

تهیه و خرید جهیزیه باید چندین ماه قبل از زمان عروسی انجام شود تا با دقت و حوصله ی بیشتری صورت گیرد و دقیقا مطابق خواسته ها و نیازهای زوجین باشد.

 

زوجین مهمترین واصلی ترین اشخاصی هستند که باید در انتخاب و نظر دادن سهیم باشند و خانواده  زوجین باید کمی عقب تر بایستند و کمتر نظر بدهند.

 

زوجین باید با دقت و حوصله درباره علایق و سلیقه های خود با هم تبادل نظر کنند و در مورد وسایل مختلف و نوع آنها باهم همفکری کنند.

 

اولین کاری که باید انجام بدهند این است که مطابق با خانه ای که قرار است در آن مستقر شوند ، نظر بدهند و تصمیم برای خرید وسایل بگیرند.

 

خرید وسایل پیش از مشخص شدن خانه ی مورد نظر برای سکونت زوجین ، ممکن است کمی دردسر ساز شود و وسایلی تهیه شود که هیچ تناسبی با ابعاد و جاهای خالی خانه نداشته باشد.

 

بنابراین پس از تعیین مکان خانه ، زوجین باید از مکان های خانه عکس بگیرند و سایز هر فضا را در کاغذی یادداشت کنند ، مثلا اندازه جای یخچال یا لباسشویی و یا سایز کابینت ها ، فضای خالی کابینت ها و ....

 

بعد از آن ، درباره وسایل مورد نیاز ضروری و کاربردی برای شروع زندگی مشترک،  با هم به توافق برسند ، که دقیقا میخواهند چه چیزی بخرند .

 

بعد از آن درباره رنگ و ترکیب بندی وسایل خانه و آشپزخانه با هم به یک نظر واحد برسند. این موضوع خیلی غلط است که گاها دیده می شود که خانواده عروس به صورت مستقل به خرید جهیزیه اقدام می کنند و یا بالعکس و هیچ نظری از طرف مقابل نمی پرسند و یکباره او را در خانه ای قرار می دهند که هیچ سنخیتی با روح و افکار و سلیقه ی او ندارد. بنابراین بهتر است که زوجین قدم به قدم با هم پیش بروند زیرا که قرار است یک عمر با هم با این وسایل ، روزگار بگذرانند ، پس باید وسایل زندگیشان مطابق وتلفیقی از سلیقه ها و علایق هر دو طرف باشد. (بوش ایران ، مرکز تخصصی خرید جهیزیه)

 

بعد از اتفاق نظر درباره اینکه چه وسایلی بخریم ، حالا نوبت به مراجعه به اینترنت است. سعی کنید قبل از خرید حتما در اینترنت تحقیق کنید. مثلا اگر میخواهید تلویزیون بخرید، درباره تلویزیون و تکنولوژی های جدید و برندهای معتبر بازار تحقیق کنید. سایت های رسمی برندهای مختلف را بررسی کنید. نظرات کاربران مختلف درباره محصول مورد نظر را مطالعه کنید، درباره ویژگی های آن ، قابلیت ها و امکانات دستگاه به طور کامل مطالعه کنید و سپس درباره قیمت کالای انتخابی ، تحقیق کنید ، وب سایت مختلف را زیرو رو کنید تا اینکه مزنه قیمت آن دست شما بیاید. (بوش ایران ، مرکز تخصصی خرید جهیزیه)

 

هیچ وقت بدون مطالعه و تحقیق در اینترنت و مرور وب سایت های رسمی و نمایندگی های مجاز ، وارد بازار اصلی نشوید. چون به احتمال زیاد کلاه بر سرتان می رود.

 

این یک قانون کلی است ، تمام برندهای معتبر و قانونی و نمایندگی های رسمی محصولات مختلف دارای وب سایت رسمی هستند و قیمت ها و مدل های هر محصول به صورت شفاف برای مصرف کننده ، اعیان است و کاملا میتوان به آن اعتماد کرد ولی فروشگاهی که وب سایتی برای عرضه محصولات و قیمت های خود ندارد ، مسلما نمی تواند یک فروشگاه اصلی و نمایندگی اصلی برای فروش آن محصول مورد نظر باشد. (بوش ایران  ، مرکز تخصصی خرید جهیزیه)

 

لیکن ، زمانیکه شما اطلاعات خود را در باره خرید وسایل مورد نیاز خود کامل کردید و دقیقا میدانستید که مثلا فلان مدل یخچال از فلان برند میخواهید خرید کنید ، و تصمیم شما برای خرید آن جدی است دو راه دارید

 

راه اول این است که به یکی از وب سایت های معتبری که کالای خود را در آن انتخاب کرده اید ، مراجعه کنید و عکس های وجوه مختلف آن کالا را ببینید و کالا را به صورت اینترنتی خرید کنید.

 

راه دوم این است که به آدرس وب سایت مراجعه کنید و در فروشگاهی که از قبل درباره آن تحقیق کرده اید و میدانید که نمایندگی مرکزی عرضه و فروش آن کالا است و وب سایت هم دارد ، کالا را مشاهده کنید و به صورت حضوری خریداری نمایید. (بوش ایران  ایران ، مرکز تخصصی خرید جهیزیه)

 

توجه داشته باشید که هیچ وقت بدون اطلاعات در بازار واقعی پرسه نزنید زیرا که فروشندگان به سرعت متوجه می شوند که شما اطلاعات دقیقی از محصولات و قیمت ها ندارید و ممکن است با زبانبازی و چرب زبانی ، شما را تحت تاثیر قرار بدهند و کالایی را به شما بفروشند ، که شما بعد از خرید متوجه شوید که کلاه بر سرتان رفته است . البته همه کسبه بازار هم به این روش عمل نمی کنند ، اما بهتر است که اطلاعات شما از محصول و قیمت کامل باشد و بعد از آن وارد بازار حقیقی شوید. (بوش ایران ، مرکز تخصصی خرید جهیزیه)

 

مورد بعدی این است که ممکن است قیمت های پایینی در بازار به شما پیشنهاد شود که از قیمت های عرف نمایندگی های رسمی پایین تر است و تفاوت چشمگیری دارد. ممکن است در وهله ی اول برای شما وسوسه انگیز باشد که کالایی را با قیمت بسیار پایینتر پیدا کرده اید ، اما مسلما آگاه باشید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست و حتما دلیلی برای این اختلاف قیمت وجود دارد. اولین دلیل این است که ممکن است کالا اصل نباشد و یا اینکه کالا قاچاق باشد. دومین دلیل مهم این است که کالا بدون گارانتی باشد و یا از یک گارانتی فیک و قلابی برای آن استفاده شده باشد. ممکن است برچسب های برند و ساخت کدام کشور همه فیک و غیر واقعی باشد. (بوش ایران  ، مرکز تخصصی خرید جهیزیه)

 

در این صورت اگر شما از فروشنده سوال کنید که چرا ارزانتر است ، او هزار دلیل می آورد که کالای خود را به شما بفروشد و شما هم خوشحال هستید از اینکه کالا را ارزانتر خریدید. ولی باید در نظر داشته باشید که خدمات پس از فروش و گارانتی یکی از مهمترین مسایلی است که باید در خرید لوازم برقی خانه به آن توجه کنید. فرض کنید شما یک یخچال خریدید ، اگر چند روز از عروسی نگذشته است ، موتور آن بسوزد بدون هیج دلیل ، چه شرکتی پاسخگوی شما خواهد بود. مطمینا فروشنده هم به هیچ عنوان زیر بار نمیرود که کالا را برای شما تعویض کند چون شما چندین ماه قبل از استفاده ، آن را خریداری کرده اید. (بوش ایران  ، مرکز تخصصی خرید جهیزیه)

 

بنابراین هر وقت قیمت ارزانی برای کالایی به شما پیشنهاد شد به آن شک کنید.

 

 

 

ادامه مقاله در شماره بعدی مقاله

تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای بوش ایران محفوظ می باشد.
طراحی سایت و سئو : ایران طراح