فروش و مشاوره
09389272860
02133553080
09389272860
33553080
اینستاگرام
بوش ایران
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Friday 26 April 2024

9 نکته برای کاهش مصرف انرژی در ماشین های ظرفشویی بوش

9 نکته برای کاهش مصرف انرژی در ماشین های ظرفشویی بوش

9 نکته برای کاهش مصرف انرژی در ماشین های ظرفشویی بوش

«ترفندهایی برای استفاده بهتر از ماشین ظرفشویی»
 
🔘 اگر هنوز ماشین ظرفشویی تهیه نکرده‌اید و یا قصد خرید یک ماشین جدید را دارید حتما و حتما به Energy Star بودن آن دقت کنید. در واقع ماشین‌هایی که این نشان را با خود دارند انرژی کمتری مصرف می‌کنند و با توجه به عمر بالای ماشین‌های ظرفشویی، در نهایت خرید آنها برای‌تان بسیار به صرفه خواهد بود. در حالی‌که مصرف انرژی کمتر تاثیری در عملکرد تمیزکنندگی آنها ندارد و کیفیت بالای عملکرد خود را حفظ می‌کنند.
تمامی ماشین های ظرفشویی بوش مصرف انرژی A+ به بالا دارند و مصرف انرژی آنها بسیار پایین است.
 
🔘 پیش از قرار دادن ظرف‌ها درون ماشین ظرفشویی، تکه‌های بزرگ باقی‌مانده از غذاها و یا زباله‌های درشت را از روی ظرف‌ها پاک کنید. انجام ندادن این کار باعث می‌شود ماشین نتواند به درستی و تمیزی ظرف‌ها را بشوید.
 
🔘 برای عملکرد بهتر ماشین، بهتر است آن را با ظرفیت کامل روشن کنید. از طرفی قرار دادن بیش از ظرفیت ظروف درون ماشین نیز تاثیر عکس می‌گذارد و موجب پایین آمدن راندمان ماشین می‌شود. همچنین توصیه می‌شود که کاسه‌ها و بشقاب‌ها را بر روی هم قرار ندهید. این کار باعث می‌شود ماشین نتواند آنها را خوبی تمیز کند.
 
🔘 ظرف‌ها را به درستی و نظم درون ماشین قرار دهید تا در همان دور اول شست‌وشو به خوبی تمیز شوند. کج و نامرتب قرار دادن ظرف‌ها و بشقاب‌ها موجب می‌شود تا کثیفی آنها تنها به گوشه‌ها هدایت شود. همچنین ماهی‌تابه‌‌ها، سینی‌ها و ظروف تخت و بزرگ را در انتها و یا کناره‌های دستگاه بگذارید و از روی هم قرار دادن قاشق‌ و چنگال‌ها بر روی هم اجتناب کنید.
 
🔘 دمای دستگاه را همواره بر روی ۴۸ تا ۵۲ درجه سانتی‌گراد (۱۲۰ تا ۱۲۵ درجه فارنهایت) قرار دهید. دمای پایین‌تر از این مقدار باعث می‌شود تا عملکرد تمیزکنندگی ماشین ظرفشویی پایین بیاید.
 
🔘 برای کاهش مصرف انرژی، دستگاه را در انتهای شب و در خاموشی چراغ‌ها روشن کنید. چون عملکرد ماشین ظرفشویی باعث بالا رفتن دمای محیط می‌شود و مجبور به استفاده بیشتر و یا قدرت بالاتر کولر برای خنک کردن محیط خواهید بود.
 
🔘 برنامه مناسب شست‌وشو را انتخاب کنید. اکثر ماشین‌های ظرفشویی بوش از برنامه‌های مختلفی برای شستن سبک یا سنگین بهره می‌برند و برخی از آنها نیز برنامه‌های اختصاصی برای ظروف شکستنی دارند. از طرفی در برخی از مدل‌ها سنسور و حسگر میزان شفافیت وجود دارد که کمک می‌کند دستگاه متوجه میزان تمیزی ظروف شده و در موقع مناسب چرخه شست‌وشو را به پایان برساند.
 
🔘 پس از هر دور شست‌وشو فیلتر دستگاه را بررسی کنید تا آشغال‌ها و کثیفی‌های ظروف در آن گیر نکرده باشد. ماندن پس‌ماند‌های غذا در فیلتر دستگاه موجب پایین آمدن عملکرد آن می‌شود.
 
🔘 بازوهای اسپری‌کننده آب در درون دستگاه را بررسی کنید تا پس‌مانده‌های غذا یا ماده شست‌وشو به آن نچسبیده باشد. اگر بر روی حفره‌های بازوها آلودگی باقی بماند، آب به خوبی بر روی ظروف پرتاب نمی‌شود.
 
برای مشاهده مدل های ماشین ظرفشویی بوش وارد لینک زیر شوید.
https://bosch-iran.com/pages-851.html
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای بوش ایران محفوظ می باشد.
طراحی سایت و سئو : ایران طراح