فروش و مشاوره
09389272860
02133553080
09389272860
33553080
اینستاگرام
بوش ایران
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

خواص منحصر به فرد قهوه

خواص دانه های سحرآمیز قهوه:
 
-افزایش و بهبود حافظه و پیشگیری از آلزایمر
 
قهوه سرشار از کافئین است و به همین دلیل سیستم عصبی مرکزی را تحریک می‌کند که این امر باعث تقویت هوشیاری ذهنی و دقت می‌شود و برای همین امکان به خاطر سپردن مطالب را راحت‌تر می‌کند. دانشمندان دریافته اند که نوشیدن ۳ تا ۵ فنجان قهوه در روز باعث کاهش ۲۰ درصدی خطر ابتلا به آلزایمر می شود. به عقیده این دانشمندان وجود ترکیبی به نام پولیفنول که ترکیبی آنتی اکسیدان است بیشترین تأثیر را در مقابله با آلزایمر دارد.
 
بر اساس پژوهشی که محققان بر روی حدود ۴۲۰۰ زن انجام داده‌اند مصرف روزانه حداقل ۳ فنجان قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را به میزان ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. این میزان از سن ۸۰ سالگی حتی به ۷۰ درصد نیز می‌رسد. با این حال یادتان باشد که روزانه بیش از ۳ تا ۴ فنجان قهوه مصرف نکنید.
 
-لاغری و کاهش وزن
 
یکی از خواص قهوه، تاثیر مصرف قهوه در لاغری و کاهش وزن است. قهوه حاوی منیزیم و پتاسیم می باشد که این مواد معدنی در تنظیم سطح قند خون و در نتیجه کاهش میل به خوردن شیرینی و تنقلات تاثیر مثبتی دارند. به همین دلیل، مصرف قهوه اشتها را کاهش داده و موجب کاهش وزن فرد می شود.
یکی دیگر از خواص قهوه کمک به سوزاندن چربی در بدن است. متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند که کافئین به عنوان عمده ترین ماده‌ تشکیل دهنده قهوه، به کاهش وزن و لاغر شدن فرد کمک می کند. در واقع مقادیر بالای کافئین موجود در قهوه سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث می شود شما در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. مصرف قهوه قبل از ورزش نیز سبب می شود به جای گلیکوژن، سلول های چربی به عنوان منبع انرژی استفاده شوند.
 
-تاثیر مصرف قهوه در تقویت روحیه و شادی انسان
 
این شادی تنها به دلیل افزایش میزان کافئین نخواهد بود. سرشار بودن قهوه از آنتی‌اکسیدان‌ها یکی دیگر از دلایلی است که سبب ایجاد این احساس خوب پس از نوشیدن آن می‌شود. آنتی‌اکسیدان‌ موجود در قهوه، بعد از آنتی اکسیدان های موجود در میوه‌ها و سبزیجات، بیشترین جذب را در بدن دارد؛ دستاورد آن سالم ماندن بدن و مبارزه بهتر با بیماری‌ها خواهد بود.
 
-خواص قهوه در پیشگیری از دیابت
 
نوشیدن قهوه خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. البته وقتی پای خواص قهوه برای سلامتی انسان به میان می آید، زمان نوشیدن قهوه هم اهمیت زیادی پیدا می کند. تحقیقات صورت گرفته بر روی ۲۹۰۰۰ زن، نشان داد آن دسته از زنانی که قهوه زیادی می‌نوشند ۲۲ درصد کمتر با احتمال ابتلا به دیابت روبه رو می‌شوند. همچنین در طی پژوهشی دیگر که بر روی ۱۷۴۱۳ نفر انجام گرفت، دانشمندان دریافتند که مصرف حداقل ۳ فنجان قهوه در روز، ۴۲ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد.
 
در جریان پژوهشی در کشور برزیل، حدود ۷۰ هزار زن که دیابت نداشتند مورد بررسی قرار گرفتند، آنهایی که پیش از ظهر بیش از یک فنجان قهوه می نوشیدند، ۳۴ درصد کمتر از کسانی که اصلا قهوه نمی نوشیدند به دیابت نوع ۲ مبتلا شده بودند. همچنین زنانی که حداقل ۳ فنجان قهوه در روز می نوشیدند در مقایسه با زنانی که هرگز قهوه نمی نوشیدند، ۲۷ درصد کمتر به بیماری دیابت مبتلا شدند. بدین ترتیب می توان گفت که زمان بندی خاص در مصرف قهوه فاکتوری است که رابطه مستقیمی با تاثیر محافظتی آن در پشیگیری از دیابت دارد.
 
☕️جهت سهولت در درست کردن قهوه می توانید از قهوه سازهای سایت بوش ایران استفاده کنید.
 
https://bosch-iran.com/pages-967.html
☎️مرکز تماس بوش ایران جهت مشاوره خرید : 33545821-33545822
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای بوش ایران محفوظ می باشد.
طراحی سایت و سئو : ایران طراح