فروش و مشاوره
09389272860
02133553080
09389272860
33553080
اینستاگرام
بوش ایران
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Saturday 20 April 2024

آشپزخانه ی خود را متناسب چیدمان کنید(آشپزخانه ارگونومیک)

آشپزخانه از فضاهای بسیار مهم در هر خانه ای محسوب می شود که علاوه بر تاثیرگذاری زیاد آن بر زیبایی دکوراسیون منزل، عملکرد،راحتی و کارآمدی آن بسیار نقش تعیین کننده ای برای آماده سازی غذا و استفاده آسان از فضا دارد.
واژه ارگونومی (Ergonomy) از تركیب دو كلمه یونانی «ergon»، به معنای «كار» و «nomos» به معنای «قانون و قاعده» تشكیل شده است. ارگونومی در عمل به مفهوم تطابق و سازگاری محیط كار، ابزار كار و شرایط كار با توانایی‌های جسمی و روانی انسان‌ها می‌باشد.
 ارگونومی اهمیت به ابعاد انسانی و نیازهای انسانی در طراحی فضاست به طوریکه متناسب با ارتفاع یا قد انسان باشد و استفاده از فضا را برای انسان آسان کند در این جا نکاتی برای طراحی ارگونومیک در آشپزخانه مشاهده خواهید کرد:
- در آپارتمان ها به دلیل اشراف آشپزخانه به عرصه هایی چون نشیمن و پذیرایی، بخارات و بوی ناشی از طبخ غذا می تواند برای ساکنین منزل آزار دهنده باشد؛ پس برای رفع این مساله وجود یک پنجره یا هواکش ( به منظور ورود هوای تازه) و یک هود ( برای مکش هوای بالا رونده ) بالای اجاق گاز ضروری است.
 
-رعایت مثلث کار در آشپزخانه به معنی قرارگیری سه عنصر اصلی آشپزخانه( یخچال،گاز،سینک ظرفشویی) که نباید مثلث قاعده‌ای كمتر از ۲/۱ متر یا بیشتر از ۷/۲ متر داشته باشد.میزاان راحتی کاربر در این مثلث و همینطور بالا بودن راندمان،بسیار بالاست و اگر رعایت نشود احساس خستگی و سردر گمی در آشپزخانه به وجود می آید.
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای بوش ایران محفوظ می باشد.
طراحی سایت و سئو : ایران طراح