فروش و مشاوره
09389272860
02133553080
09389272860
33553080
اینستاگرام
بوش ایران
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tuesday 23 April 2024

نکات مهم در استفاده از مایکروویو (قسمت دوم)

- برای یخزدایی نان، شیرینی و همبرگر بهتر است آن‌ها را داخل ظرف قابل استفاده در مایکروویو گذاشته و روی آن را بپوشانید. مواد غذایی یخزدایی شده باید در کمترین مدت طبخ شوند.
- مایکروویو وسیله‌ای ایده آل برای نرم کردن نان بیات است. البته بهتر است از قطعات کوچک نان استفاده کرده و بلافاصله آن را مصرف کنید زیرا به محض سرد شدن دوباره سفت می‌شود.
- برای گرم کردن شیرینی و نان بهتر است پس از گذاشتن آن‌ها در ظرف قابل استفاده در مایکروویو، روی آن را بپوشانید.
- برای اینکه چیپس ترد شود آن را داخل ظرف قابل استفاده در مایکرویو ریخته، دستگاه را روی قدرت ۱۰۰ درصد برای ۴۵ تا ۶۰ ثانیه تنظیم نموده، بعد از خاتمه ۵ دقیقه صبر کنید.
- از پرکردن ظروف کوچک تا لبه آن خودداری کنید.
- برای گرم کردن کنسرو اگر قوطی‌ها آهنی هستند آن‌ها را باز کرده و محتوی آن‌ها را در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو خالی کنید (یادتان باشد برای جلوگیری از خطراتی چون اشتعال، انفجار و... هیچ جسم فلزی نباید در مایکروویو استفاده شود). اگر قوطی‌ها شیشه‌ای هستند فقط پوشش و درب آن‌ها را جدا کنید.
- اگرچه غذاهای متعددی را می‌توان با مایکرویو تهیه کرد، اما اکثریت ما از مایکروویو فقط برای گرم کردن دوباره مواد غذایی استفاده می‌کنیم. رمز موفقیت در احیای مواد غذایی در مایکروویو، رطوبت است. یک دستمال کاغذی نمناک و بهداشتی راهی بسیار آسان برای کمک به حفظ محتوای آب داخلی مواد غذایی است. یک عدد از آن‌ها را روی کرواسان، برگر یا بوریتوی مانده خود بگذارید تا ببینید چقدر طعم بهتری پیدا می‌کنند.
- نحوه گرم کردن بدون شک به نوع غذایی که میل می‌کنید بستگی دارد. در مورد پیتزا سعی کنید قسمت خشک نان دور آنرا زیر شیر آب آشپزخانه بگیرید، یا با استفاده از یک ظرف مخصوص مایکروویو، پیتزا را روی دسته کوتاهی از دستمال‌های کاغذی بهداشتی بگذارید. البته در این صورت برش پیتزای شما چنان که مد نظرتان است ترد نخواهد شد؟ اما دیگر طعم مقوا نخواهد داد. این روش برای ساندویچ‌ها هم بسیار موثر است. چند قطره آب می‌تواند یک ساندویچ یا برش نان را که در حالت معمولی لهیده می‌شد، بخوبی پف دار کند.
- غذاهای مکزیکی و یا چینی می‌توانند کار را کمی دشوار کنند. یک نکته مفید این است که برنج را جداگانه گرم کنیم و پیش از قرار دادن آن در مایکروویو، کمی آب به آن اضافه نماییم. اما در مورد غذاهای تهیه شده با گوشت مرغ مانند مرغ کانگ پائو و یا آروز کان پولو، بهتر است مراقب آن‌ها باشید و هر یکی دو دقیقه یک بار غذا را هم بزنید.
- حتی قهوه را می‌توان با آب در مایکرویو تازه ساخت. اگر برای مدتی در دمای اتاق مانده باشد، احتمالاً تلخ خواهد بود. کمی آب برای حذف تلخی اضافه کنید و در مایکروویو قرار دهید (فقط مراقب باشید که نجوشد).
- یک قاعده کلی بسیار خوب برای اینکه از پخته شدن بیش از حد مواد غذایی مانده جلوگیری کنیم، قاعده «نصف و نصف» است: نصف توان و نصف زمان. دما را روی نصف تنظیم کنید؛ و در نصف مدت زمان پخت، غذا را برگردانید، هم بزنید و یا چیدمان آنرا تغییر دهید تا با یکنواختی بیشتری بپزد.
- اگر غذا را در ظرفی برای شما آورده‌اند، بدین معنی نیست که می‌توانید آن را در مایکروویو قرار دهید. هرگز غذاهای پیچیده شده در فویلهای فلزی یا آلومینیومی را به‌‌ همان شکل درون مایکروویو نگذارید و با‌‌ همان ظروف گرم نکنید، همچنین تحقیقات سلامتی انجام شده وصیه می‌کنند که از گرم کردن مواد غذایی در ظروف پلاستیکی یا در داخل لفاف پلاستیکی باید خودداری شود. یک بشقاب شیشه‌ای همیشه انتخابی مطمئن و سالم برای تهیه یا گرم کردن غذا‌ها به وسیلهٔ مایکروویو است؛ بشقاب شیشه‌ای مزهٔ آن را نیز تغییر نمی‌دهد.
 
(ادامه دارد)
 
☎️مرکز تماس بوش ایران جهت مشاوره خرید : 33545821-33545822
 
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای بوش ایران محفوظ می باشد.
طراحی سایت و سئو : ایران طراح