فروش و مشاوره
09389272860
02133553080
09389272860
33553080
اینستاگرام
بوش ایران
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ | Tuesday 16 April 2024

نکات مهم در استفاده از مایکروویو (قسمت سوم)

- در سیستم مایکرو برای کار با کلید micro دو مطلب را باید بخوبی تشخیص داد: اینکه چه قدرتی و چه زمانی را باید برای دستگاه مشخص کنیم. با استفاده از سیستم مایکرو غذا فقط پخته می‌شود و برشتگی ندارد. در این مرحله چه برای پخت و چه برای گرم کردن غذا درپوش ظرف را باید بگذاریم.
- سیستم گریل یا برشته کردن با دکمه grill به کار می‌افتد. اگر بخواهیم مواد غذایی فقط برشته شوند از این کلید استفاده می‌کنیم. گریل قدرت پخت ندارد و فقط میزان برشتگی سطح مواد غذایی را مشخص می‌کند. البته در استفاده از امکان گریل ظرف باید بدون درپوش و روی سه پایهٔ بلند باشد.
- کلید ترکیبی combi در مایکروویو هم برای زمانی کاربرد دارد که بخواهیم مواد غذایی به طور همزمان هم پخته و هم برشته شوند. بدین منظور نیز از ظرف بدون درپوش روی سه پایه بلند یا کوتاه دستگاه استفاده می‌شود.
- غذاهایی که زود‌تر پخته می‌شوند، قدرت کمتری نیاز دارند مثلا جوجه کباب ۱۸۰ وات، مرغ کامل درسته ۵۴۰ وات، ماهی شکم گرفته ۳۶۰ وات (ماهی تکه شده هم با‌‌ همان قدرت پخته می‌شود ولی به زمان کمتری نیاز دارد) پس وقتی ماهی ضخیم‌تر و بزرگ‌تر باشد باید زمان پخت را بیشتر کرد نه قدرت آن را. برای مواد همخانوادهٔ ماهی هم ۱۸۰ وات قدرت مناسبی است. می‌گو، سوسیس و قارچ هم به ۳۶۰ وات نیاز دارند.
- مواد غذایی سرد که از داخل یخچال بیرون آورده شده، نسبت به موادی با دمای محیط، زمان بیشتری برای گرم شدن نیاز دارند.
-مواد دارای پوسته مانند سوسیس و گوجه فرنگی و سیب زمینی را با جسم نوک تیز قبلا سوراخ کنید بعد داخل دستگاه بگذارید تا نترکند.
- برای ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی، اسکاچ یا اسفنج را در ظرف آبلیمو خیس کنید و یک دقیقه در ماکروویو بگذارید. البته حواستان باشد منظورمان اسکاچهایی است که در آن‌ها از فلز استفاده نشده.
- برای تمیز کردن مایکروویو و جلوگیری از صرف وقت و تلاش برای سائیدن لکه‌ها، فقط کافی است که یک چهارم فنجان سرکه و یک فنجان آب را مخلوط کرده، به مدت یک یا دو دقیقه درون مایکروویو قرار دهید و بگذارید تا مخلوط به نقطه جوش برسد. سرکه پاک کردن لکه‌های غذایی را که داخل مایکروویو چسبیده‌اند، آسان می‌کند و شما می‌توانید با استفاده از یک اسفنج یا تکه‌ای پارچهٔ نرم لکه‌ها را از بین ببرید.
- هنگام گرم کردن مایعات در لیوان یا فنجان مراقب باشید مایع سرریز نشود و بعد از داغ شدن هم صبر کنید تا ۳۰ ثانیه بگذرد بعد لیوان را بردارید.
- زمان پخت برخی اغذیه حتما باید کوتاه باشد تا غذا خشک نشود یا نسوزد. درب ظرف را هم محکم نبندید چون ذرات بخار نمی‌توانند خارج شوند و در نیتجه ممکن است در اثر فشار بخار و جنبش ذرات ظرف شما بترکد. البته عامل مهمی در تعیین طول مدت عمل گرم کردن یا طبخ موثرند. کم بودن و زیاد بودن مواد در زود و دیر گرم شدنشان اثرگذارند. ظروف کوچک‌تر و گرد هم زود‌تر گرم می‌شوند تا ظروف بزرگ و زاویه دار.
- گرم کردن روغن در ماکروویو ممنوع است. از داغ کردنش بتنهایی (بدون مواد دیگر مثل پیاز) باید خودداری کرد زیرا ممکن است آتش بگیرد، با این حال، از این دستگاه می‌توان برای آب کردن کره، شکلات و ژلاتین استفاده کرد (زمان باید خیلی کوتاه باشد و به مرحله داغ شدن نرسد).
 
☎️مرکز تماس بوش ایران جهت مشاوره خرید : 33545821-33545822
 
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای بوش ایران محفوظ می باشد.
طراحی سایت و سئو : ایران طراح